Як підготуватись до уроку історії:
На сьогодні критерієм оцінки твоєї навчальної діяльності є не стільки обсяг матеріалу, що залишився в пам’яті, скільки вміння його аналізувати, узагальнювати, порівнювати, активно використовувати в нестандартній ситуації, вміння самостійно добувати знання, вести пошуково-дослідницьку роботу. У зв’язку з цим зростає потреба в умінні самостійно працювати як на уроці, так і в процесі виконання домашнього завдання. Дорогий друже!
Як працювати з параграфом підручника?
1. Прочитай увесь параграф, склади цілісну уяву про описані в ньому події,
явища. Уважно розглянь карти, схеми, інші ілюстрації.
2. Зверни особливу увагу на виділені в підручнику факти, висновки, ідеї.
3. Постарайся пов'язати з матеріалом параграфа те, що побачив і почув на уроці, що записав у зошит.
4. Пригадай, що ти читав на дану тему.
5. Якщо щось здається незрозумілим, або якесь запитання зацікавило тебе, звернись до словника.
Характеристика пам'яток культури:
1. Визначити пам'ятку культури: літератури, музики, образотворчого мистецтва, архітектури, скульптури.
2. До якого історичного періоду відноситься та чи інша пам'ятка культури.
3. Хто автор цієї пам'ятки? Що тобі відомо про нього?
4. Назви характерні риси пам'ятки: тема; стиль та інше.
5. Дайте оцінку пам'ятці (вклад в розвиток світової культури).
Схема характеристики історичної особи
(складання історичного портрету)
План.
1. Історичні умови,в яких формувалася особистість історичної постаті.
2. Походженя. Біографічні дані.
3. Інтереси якої верстви суспільства виражав діяч.
4. Засоби досягнення мети.
5. Основні результати діяльності історичної особи, ставлення до неї сучасників.
6. Значення діяльності особистості для регіону,країни,світу.
7. Ваше ставлення до цієї історичної особи як людини та історичного діяча.
8. Яку особу сьогодення ви могли б поставити в один ряд з нею?Чому?
Як аналізувати історичний документ?
1. Хто? Хто зробив чи написав це? Яку посаду він/вона обіймає, яке займає становище, чим займається?
2. Що? Про що воно нам розповідає?
3. Коли? Коли це було написано? Який історичний контекст? Якіособливості того періоду або ідеї могли вплинути на автора?
4. Де? Де ці події мали місце або чого вони стосуються?
5. Чому? Чому це було зроблено чи написано? Чи існувала якась конкретна причина?
Характеристика війни.
1. Передумови та причини війни. Періодизація.
2. Воюючі країни (ворогуючі блоки держав).
3. Мета, яку переслідує у війні кожна з країн. Плани ворогуючих сторін.
4. Характер війни.
5. Співвідношення сил.
6. Привід для війни.
7. Хід військових дій за періодами:
а) плани сторін на початку кожного періоду;
б) основні битви, події;
в) воєнні та політичні наслідки кожного етапу.
8. Умови (назва), дата підписання мирного договору.
9. Підсумки війни. Воєнні та політичні наслідки війни.