Мій клас:

 
Загальні дані про класний колектив:
В 7  класі навчається  19 учнів:  10 хлопчиків та 9 дівчаток.   
Виховна мета класного колективу: Формувати загальнолюдські цінності, виховувати гармонійну, всебічно розвинену особистість учня.
Виховні завдання класного колективу:
прищеплювати учням любов до навчання, створювати умови для засвоєння навчальних програм і розвитку творчих здібностей ;
підтримувати позитивний мікроклімат в колективі на уроках і в позаурочному спілкуванні; 
формувати в учнів високі моральні якості, доброту, чесність, чемність, почуття колективізму, культуру поведінки;
розвивати творчі здібності, підтримувати ініціативні, організаторські здібності та естетичні нахили в дітей;
сформувати навички  здорового способу життя , дотримання санітарно - гігієнічних норм здоров'я;
виховувати турботливе ставлення одне до одного, до батьків, учителів, молодших за віком і людей похилого віку.
З учнями   класу проведено значну виховну роботу.
 
   В цілому  клас представляє сформований учнівський колектив. Діти всі з достатнім та високим навчальним потенціалом. Учні  дуже енергійні, жваві, прагнуть як найшвидше пізнати навколишній світ. 
  Стосунки між учнями класу  дружні й доброзичливі, врівноважені. Конфліктні ситуації швидко вирішуються, діти самостійно знаходять порозуміння товаришують між собою.
 Учні класу мають достатній рівень свідомої дисципліни. В цілому дисципліна в класі сприятлива для проведення уроків.
В класі є лідери:Іванова Анастасія, Ляшенко Вікторія, Баженов Гліб. Здійснюється робота з опорою на лідерів , які можуть повести клас, організувати продуктивну роботу, залучити до активного життя в класі всіх учнів.
Пізнавальні особливості учнів класу  високі. У дітей гарно розвинена пам'ять, уява, мислення. У класі є творчі особистості з різними нахилами -  Іванова Анастасія, Ляшенко Вікторія, Фомін Олексій.
Учні класу згуртовані, вони вміють організувати справи із власної ініціативи
( вечори, походи, відвідування музеїв ) ,також діти не байдужі до загальношкільних справ, добродійних акцій, завжди приймають активну участь. Майже у всіх учнів розвинуте почуття відповідальності.
Школярі люблять відвідувати музеї, кінотеатр, з радістю погоджуються на позаміські поїздки, щоб більше дізнатися про історію та географію Батьківщини . Учні  охоче трудяться, підтримуючи чистоту та порядок на шкільній території й у приміщенні класу.
Всі  діти в класі задіяні в гуртковій роботі , школи мистецтв, гуртках при міському палаці культури та  відвідують шкільні гуртки, секції, факультативи.
Учні  активні, люблять і вміють виконувати різні доручення. Упродовж року всіляко підтримувався рівень громадської активності, зацікавленості життям класу, навчанням, що сприяло створенню позитивного мікроклімату в колективі.
 
Індивідуальна робота з активом классу:
1. Активне залучення класу до шкільних і позашкільних заходів.
2. Активна допомога учнів у педагогічній і громадській роботі класного керівника.
3. Контроль за поведінкою, зовнішнім виглядом школярів.
4. Взаємодопомога між однокласниками при хворобі та відсутності учнів на уроках.
 Форми роботи з батьками :
1.Батьківські лекторії , збори.
2.Індивідуальні бесіди з батьками ,консультації.
3. Відвідування сімей учнів.
4. Дні відкритих дверей (відвідування уроків, позакласних заходів, факультативів).
5. Родинні свята. 
6. Практикум „ Ділові ігри „ , Круглий стіл, обмін досвідом виховання в сім'ї 
7. Анкетування, тестування.
8. Залучення батьків до громадської - корисної роботи класу.
Самоврядування в класному колективі:
Упродовж 2014 - 2015 навчального року учні підтримували рівень громадської активності, зацікавленості життям класу, навчанням, що сприяло створенню позитивного мікроклімату в колективі. Учнівська ініціатива сприяла проведенню  в рамках тижня історії   відкритого виховного заходу  « Посвята в історики », вечорів –до Дня Збройних сил України , Св. Миколая, Св. Валентина,  8 Березня, Свята Матері. Учні брали активну участь і у шкільних святах: День наіональої гордості , Новорічний ранок, привітання вчителів з професійним святом , благодійних акціях.
     В класі були проведенні тематичні виховні години до Дня писемності «Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема», Дня козацтва «Козацькій славі жити у віках»,  Дня пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій «Прости нас, пам'яте, прости!», Дня Соборності  «Соборна Україна: втрати і знахідки років , Дня героїв Крут «На Аскольдовій могилі поховали їх» , «Україна – наш спільний дім», « Діти України про свої права», тематичних тижнів , Дня Довкілля
В класі була проведена зустріч з місцевим  письменником. До Дня Перемоги волонтери класу провідали  ветерана   та записали цікаву розповідь –спогади про її бойові подвиги.
 Учні проводять класні збори , де вирішують питання навчання , дисципліни та поведінки окремих учнів класу . Голови секторів контролюють роботу учнів на різних рівнях, допомагають. Клас брав  участь у всіх громадських , шкільних заходах : паперовий скарб , прибирання території, захід до Дня писемності , (« Милосердя » , «Подаруй бібліотеці книгу»).
Місячник патріотичного виховання «Мій рідний край у незалежній Україні»
Година спілкування «Мій край – моя історія жива».
Уроки мужності: «Тільки пам’ять не сивіє» 
Місячник морально-правового виховання та правової пропаганди
«Бережи мене, мій законе!»
Тематичні години спілкування: «Захист прав дітей у нашій державі».
Година спілкування  «Конвенція прав дитини. Знай свої права!»
Конкурс малюнків «Права дитини».
Тренінгові заняття «Рівний – рівному», «Попередження дитячої бездоглядності».
Дискусія « Види насильства , як уникнути насильства?»
Місячник громадянського виховання «Шляхами подвигу та слави!»
Година спілкування: «Любіть Україну і пісню її солов’їну». 
Свято «Козацькому роду нема переводу» 
Декада  безпеки руху дітей «Безпека на вулиці!»
Конкурс малюнків і плакатів «Будь уважним на дорозі!»
Вивчення правил безпечної поведінки на вулицях і дорогах (пішохідна екскурсія).
Проведення уроку з безпеки руху напередодні зимових канікул.
Декада  антиалкогольної та антинаркоти-чної пропаганди
 (до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом)
Класна година «Твоє здоров'я - у твоїх руках»
Бесіди про шкідливість паління й алкоголю для здоров'я дітей і підлітків.
 
Методичні знахідки , що стали пріоритетними у виховній роботі – це проектна діяльність направлена на формування навичок міжособистісної взаємодії , командної роботи,   креативності , критичного мислення , навичок аналізу та рефлексії , комунікативних умінь,  самодисципліни і самоорганізації, на підвищення рівня активності в навчально – пізнавальній діяльності учнів класу через вивчення та інтеграцію учнів в класному колективі методом заохочення успіхів особистості в колективних формах діяльності ,на підвищення життєвої активність пасивних учнів класу через стимулювання трудової активності та сформованих цінностей до праці,формуванняпатриотичної свідомості шляхом вивчення історії Полтавщини та рідного міста Лубен.
У своїй роботі використовую також тренінгові вправи, за допомогою яких намагаюсь створити передумови для успішної роботи в класному колективі , формують в учасників вміння розкривати власні можливості , розвивають навички ефективного спілкування аналізувати свої поведінку та вчинки , розуміти інших. 
Отже , підводячи підсумок у роботі , я дійшла висновку:  що виховна діяльність класу  як цілісна система складається із співпраці дорослих і учнів  утворює нове інтеграційне ціле , де кожна частина збагачує і доповнює одна одну, сприяє розвитку особистості дитини, формуванню у неї необхідних умінь і навичок колективного і громадського життя.